20V Erotika je umetnost obvladovanja sebe

  • 03.10.2018

Izr. prof. dr. Lucija Mulej Mlakar v slovenski prostor uvaja poslovno antropologijo in menedžment osebnosti. Razvila je nov pristop k proučevanju človeških značajev ter smer psihosinteze, ki temelji na povezovanju inteligentnosti in inteligenc pod blagovno znamko Budnjani 4Q. 

(Foto: M.kristan)

3 fotografije v galeriji

Metodologija povezovanja inteligenc (racionalne, čustvene, duhovne in fizične) temelji na povezovanju materialnega in duhovnega kapitala, vidnega in nevidnega, ter snovnega in duševnega. Od leta 2008 intenzivno sodeluje z družinskimi podjetji, ki jim predava o različnih temah (pogajanja, motivacija, umetnost vplivanja in prepričevanja) ter vodi osebne treninge za direktorje in vodje sektorjev. Je ustanoviteljica Društva za razvoj duhovne inteligence Budni, v katerem združuje in povezuje inteligence posameznikov ter deluje kot humanitarna organizacija. Prav tako je avtorica številnih znanstvenih člankov in sedmih knjig. Redno piše kolumne, v katerih razvija številne tematike z enim ciljem: opolnomočenjem posameznikov in družbe. Je odprta, inovativna, odgovorna, karizmatična, s posluhom za filozofijo življenja in znanosti. Povezuje koncepte duhovnosti in podjetništva, duhovnega in materialnega kapitala ter duhovnosti in znanosti.

1. Kako se počutite v pretežno moškem svetu poslovnosti?

Spoštovano, zanimanje zbujajočo, začudenje porajajočo.

2. Veliko žensk govori nasprotje tega, kar vi navajate.

Seveda, saj je žensko vprašanje postalo politično, skladno s preračunljivo logiko razvitega kapitalizma, ki načrtno ustvarja zidove med spoloma. V resnici mislim, da je patoloških moških precej manj, kot nas mediji prepričujejo. In zagrenjenih žensk prav tako. Vse tiste, ki so doživele kakršnekoli oblike nasilja zlorab in izkoriščanja, so deležne podpore vseh nas in globokega opravičila družbe kot celote. Vendar ne moremo se primerjati z državami šeriatskega prava, plemenskih družb drugačnih vrednotenj žensk in prostorov, kjer otroke silijo k prostituciji že v ranem otroštvu. Številne afere so privlečene za lase in imajo za cilj poškodovanje integritete obeh spolov ‒ tako moškega kot ženskega. Morda je čas, da si podamo roke in skupaj gradimo boljši svet. Ne glede na to, katerega spola ali seksualne usmeritve smo.

3. Kaj premorete, da vam je uspelo?

Ali mi je po vašem res uspelo? Življenje mi kaže vse obraze. Poznam veliko ljudi hudih stisk, materialnih, zdravstvenih in psihičnih; poznam ljudi velikih vzponov, lepote in blagostanja. Vprašanje je, kaj zares pomeni uspeti. V mojih očeh je mati samohranilka enako uspešna kot uspešen podjetnik. Sama zase vem, da sem vselej trdo delala, da nikoli nisem iskala bližnjic in da sem vedno ohranjala svoj jaz. Uspeh ni samo materialni dvig, mnogo je ravni uspeha in napačno je poudarjati le finančno bogatenje.

4. Toda prav pogosto se zgodi, da ravno prodanim dušam uspe.

Da, slabiči sprejmejo kompromise brez slabe vesti in sledijo definiciji ameriškega uspeha, by Frank Zappa Bobby Brown: oh God, I am the American dream. In če definiramo kriterije uspeha kot samo preseganje, trdo delo, dobronamernost in poštenost, Bobby Brown goes down.

5. Bistvo uspeha je v strasti, poudarjate.

Tako je. Imamo mnogo jezikov strasti. In številne barve in obraze notranjega ognja. Vendar vsak od nas ne zna s tem ognjem rokovati. Zato v knjigi podajam nekaj odgovorov na ta vprašanja. Če vso življenjsko strast pretočimo v posle, je zmanjka za intimo. Lahko smo omnipotentni kot podjetniki, a delno potentni kot ljudje. In naloga žensk v biznisu je, da kreiramo samostojno, da podpiramo kreatorje in kreatorice, saj slednje premoremo potrpežljivost in milino, ki gradi mostove. Preveč je žensk, ki zlorabljajo svoje čare, preveč je moških, ki manipulirajo svojo moč.

6. Preveč je torej negativne strasti?

Preveč je negativne strasti v poslu, kjer se menjavajo različni resursi. Vroča koža za pogodbo, nova odprta vrata za ustavitev koga, ki je ohranil svojo hrbtenico in svoj jaz. Sama vnašam v biznis koncept Budnjani 4Q in poskušam vnesti vrednote duha. Zelo težko je opazovati večvrednostne komplekse ljudi, ki jim je 'uspelo'. Kot pravi pregovor, lačni ne bo razumel sitega in obratno; Budnjani 4Q pomaga pri prevajanju vrednot. Slovenija je polna odličnih podjetnikov, ki so kot osebnosti čudoviti, polna pa je agresivnih, dušno neprebujenih in izkoriščevalskih poslovnežev, ki izgubijo posluh za lepoto in harmonijo. In negativna strast se pogosto prikrade v vse pore družbenega sveta, ne zgolj poslovnega, kot kanal za sproščanje napetosti in frustracij.

7. Kaj konkretno dela metoda Budnjani 4Q?

V podjetjih ocenim klimo po principih poslovne antropologije, močno poudarjam podzavestne in nezavedne vplive, ki se vrtinčijo v medosebnih odnosih. Ljudje so v podjetjih usposobljeni za strokovno delo, večinoma pa problemi nastanejo na ravni odnosov. Vsak od zaposlenih prinese v podjetje sebe, svoj osebni potencial in svojo strast. In ker kot civilizacija nimamo razčiščenih pojmov o erotiki, o sposobnosti predaje in notranjem ognju, tlačimo potenco potencialov za velike dosežke. Sama raziščem možnosti rasti z intervjuji, evolutivno vodenimi izobraževanji (Budnjani 4Q EVI), da ljudje začnejo spoznavati, zakaj so v nekih segmentih kot strokovnjaki neuspešni. Morda ne znajo vzeti tistega, kar jim pripada, povedati, kaj zares mislijo. Marsikdo v podjetjih čisti svoje patološke želje po obvladovanju in izigravanju. S pretiranim delom in gonjo za materialnimi cilji potlačimo sočutno človečnost. V podjetja torej vnašam prostor za čustveni in duhovni kapital ter odgovornost. Imam krasne kliente in neskončen vodnjak veselja pri delu z njimi.

8. Duhovni kapital?

Podjetje je celota vseh tako materialnih kot nematerialnih resursov. Relativna revščina, ki se meri v nizki lingvistični kompetenci, kulturni pismenosti, uglajenosti in izgrajenosti značaja, se s potrošniško družno poglablja. In pogosto so ljudje duhovno prazni, izčrpani, osebnostno negativni, kar zelo slabo vpliva na rast. Brez pozitivnega duhovnega kapitala ni rasti! Pravilna ocena medosebnih relacij, ki ustvarjajo dodatne cone smisla, motivacije in predanosti, je ključnega pomena. Za novo poslovno idejo in za doseganje nekega cilja moramo žareti in vnos duhovnega kapitala omogoča, da to žarenje ustvarimo in ohranjamo. Ljudi naučimo, kako ohranjati duhovno moč.

9. Kako bi po vaše moralo vodstvo nekega podjetja rokovati z zaposlenimi?

Zaposleni so naš vir in od nas je odvisno, ali ga obračamo v pravo smer ali proti sebi. Problem je namreč v tem, da naš sodelavec ni le strokovnjak, od katerega kupujemo znanje. Daljnosežna podjetja z dolgoročno vizijo skušajo osvojiti tudi njegovo strast – začetki kapitalizma so pokazali, da so prvi kapitalisti človeku vzeli roke, glavo, noge in – spolnost. Po 12-urnem delavniku ni bilo več energije za igrivost in erotiko. In tako je bila večbarvna sla rezervirana le za elito. Zaposleni so vir naše moči ali nemoči. In vedno več podjetij ve, da se dodano vrednost, ki jo na trgu prodamo, gradi na sinergiji, ki kot preplet nevidnih niti povezuje zaposlene v klimo in organizacijsko kulturo. Medtem pa današnji razviti kapitalizem ljudem krade duše, ko jih prepričuje, da je zlato vredno več od življenja. Prihodnja elita ne bo več hrepenela po materialu, ker le-ta izgublja vrednost, saj postaja dostopnejši (kripto milijonarji). Spalne terapije kot del sodobnih pomoči ljudem so v svetu elite vse bolj iskane. Zloraba telesa in uma z drogo kateregakoli tipa pušča posledice. Bodoča kapitalska elita bo hrepenela po duševnem miru.

10. Koliko je poslovne antropologije na globalnem nivoju?

Poslovna antropologija razume, da je glavni kapital podjetja človek. Zato zelo uspešna podjetja (DELL, Google) najemajo antropologe, zlasti poslovne antropologe, ki kot največji poznavalci človeškega faktorja ustvarjajo tam, kjer marsikdo odneha. Za vsako podjetje je iskanje talentov ključno! A da bi privlačili talente, morate ustvariti okolje za rast, ki je vselej neeksponentna, z vrzelmi in časi iskanj. In kot direktor ali vodja morate razumeti čas zorenja ideje in te talente počakati, da ustvarijo tisto 'nekaj več', kar lahko dodatno ovrednotite na trgu. Ravnati morate intuitivno, z modrostjo, ne le racionalno ‒ tukaj se marsikomu zalomi. Za velike ideje je potrebna tišina. In ljudi, ki umujejo v tišini, je treba takrat prav tako plačati! Ljudi s talenti ne morete ustrahovati in manipulirati. In če talentov ne najdete, ne znate počakati na tisto najboljše. Pri iskanju višje dodane vrednosti poslovna antropologija kraljuje!

11. Slovenci nekako ne maramo uspešnih?

Samo če imamo od njih korist, hodimo za njimi in jih obožujemo. Ko pa ti uspešni hodijo s prezenco, ko z lastnim trudom dosegajo nadgradnjo, nam začnejo nastavljati ogledalo. Eno je uspeti sam, drugo je, če ti uspeh priborijo predniki. In prevelik uspeh, ki je podedovan, potomce običajno uniči. Tako kot je treba za dober seks ustvariti vzdušje, napeto bližino, lesk v očeh in omamno tišino, moramo za uspeh zgraditi osebnost. Tako uspeh kot neuspeh sta breme. Energijsko breme, ki ga nosi eden in drug. In pretirano razvajanje potomstva uniči njihovo sposobnost za dokazovanje, izgradnjo značaja, ustvarjanje psihične, čustvene, duševne in umske odpornosti. In vsak, ki vidi dlje, čuti globlje, posluje gmotneje, se mora zavedati lastnega vpliva na okolico. In ljudem se ne sme nikdar vzeti njihove pravice do rasti in napak.

12. Pravijo, da je pot do pekla tlakovana z dobrimi nameni.

Začniva s poželenjem, z libidom, ki je v resnici strast do življenja, ne le do spolnosti. Osebe z visoko libidinalno potenco gradijo svetove za druge (izumitelji, inovativni kirurgi, umetniki, misleci, pisatelji). Če svoje notranje žarenje uravnovešamo s svetom okrog sebe, s svojo dobroto ohranjamo vesoljno ravnovesje. Če pa naša strast šprica vsepovsod okrog nas, če trmasto trkamo na zaprta vrata, z dokazovanjem napihujemo svoj ego in grobo posegamo v kozmično ravnovesje, s svojo 'dobroto' ustvarjamo prvi del tlakovane poti tja, kamor ne želimo iti. Če pa smo introvertirani, ob agresivnih testosteronskih moških in ženskah ne pridemo do izraza, saj nas povozijo. Zato je koncept miline za ohranjanje ravnovesja tako pomemben. Vse manj je moških in okoliščin, ki bi omogočale razvoj ženstvenosti, mehkobe in miline. Zato pozivam moške, naj ponovno postanejo naši zaščitniki in pomagajo k procesu prenove odnosov, kjer gradimo mostove namesto zidov! In pot je enostavna: vsak naj začne pri sebi.

13. Ali nismo vsi po vrsti izgubili okus za harmonijo in lepoto življenja?

Da. Izgubljamo prvinski okus, kar pomeni, da smo izgubili naravno sposobnost za občudovanje lepote, harmonije in pravičnosti. In vsi tisti, ki se odpovejo življenju zato, da imajo moč in vpliv, trpijo na mnogih ravneh. Z izgubo globine in vsebine, ki je del procesa profanizacije in potrošništva, se izgubljajo galantnost, šarm, osvajanje, nežno medenje in obzorje lepega. Izgublja se čakanje na 'tisti poljub' – zamenjajo ga statusni simboli moči, ki z erotiko nimajo nič skupnega, ali pač. Stranki sem v šali rekla, ali bi tega uspešneža ljubila, če bi bil smetar? Torej, čas je za učenje estetike, etike, umetnosti dotika, klenosti, dostojanstva in časti. Čas je, da ženske moškim pomagamo k njihovemu dostojanstvu vrhunskih osvajalcev, katerih cilj ni le naskok, temveč podpora ženskam, ki bomo prek kolektivne zavesti začele zares razvijati primarne materinske in ženstvene občutke, katerih rdeča nit sta ljubezen in predaja. Toda ljudi vzburja plehkost, promiskuitetnost, lahko ulovljivo, takoj dosegljivo, kar je začetek degradacije odnosov med spoloma. Dam in gospodov skoraj ni več in nivo kulture in omikanosti se je umaknil agresivnemu osvajanju in plenjenju. Erotika kot taka pa je umetnost. V prvi vrsti umetnost obvladovanja sebe in spoštovanja lastnih meja in meja drugega.

14. Če prav razumem, kot poslovna antropologinja obujate stare šege, vrednote in navade in kličete k omikanosti, predvsem pa k človečnosti. Ne nazadnje vas je v vaši zadnji knjigi nagovoril sam bog Eros?

Prav zares me je nagovoril sam Eros. Izbral me je, ker sem pogumna, da sledim čisti nameri. Najprej je nagovoril ljudi, da so mi odprli srca in izlili lastno bolečino iskanj potešenih hrepenenj, razbitih sanj in nepotešenih strasti. V knjigi pri pogovorih govorim v prvi osebi ednine, sicer knjiga opisuje zgodbe, prav vsak se lahko najde v njih. Cilj je dodati zrna modrosti v mozaik samospoštovanja. Kajti samospoštovanje je most do pristne erotike. Srečala sem ljudi, ki so poškodovani, moške in ženske, ki so ujeti v bolečino, zavrnitev in notranjo žalost, in Eros mi je predal ključno sporočilo – vrednost nas samih kot ljudi, ljubimcev, zakoncev, prijateljev si v zadnji instanci pripišemo sami. In vsako hrepenenje, intimno srečanje ali zaljubljenost odstre tančico našega jaza, saj nas naši intimni partnerji najbolj poznajo in nam pokažejo naše najbolj igrive sence.

15. Kakšni moški vas privlačijo?

Modre oči, temni lasje, atletska ritka … klišejska lepota mi je zares dolgočasna. Privlačen moški je zame tisti, ki sledi nečemu, kar je višje in večje od njega. Absolutno je pogum privlačen za oba spola. In seveda, zelo pomembno je, kako se ob njem počutim, kaj odstre njegov pogled, ko se mi zazre v oči, ko se zavem, kje sem. Najbolj privlačna pa je energija, s katero me zapolni. Vse drugo je drugotnega pomena.

16. Kako so Erosova sporočila sprejeli bralci?

Pravijo, da je knjiga živa, da govori, da pomiri, da ustvari dvom, spet drugje ponudi uteho. Pokaže svet ljubezni kot tistega, h kateremu stremimo pravzaprav vsi. Tudi tisti, ki se ljubezni najbolj branijo. In tisti, ki si ne upajo odpreti Erosu in se podati v pustolovščino raztapljanja s sočlovekom, subjektom poželenja. Najlaže je biti nedotakljiv. To je izbira ega.

17. Koliko erotike premoremo Slovenci kot narod?

Neskončno veliko, saj smo nadvse uspešni kot posamezniki. Vendar, naučiti se moramo abecede jezika ljubezni in iskrenega sodelovanja. Ženske moramo moškim pomagati, da ohranjajo svojo arhetipsko moč potence, moški pa nam morajo pomagati ustvarjati okolje, da bomo razvijale mehkobo, nežnost in milino. Izmojstriti moramo okus in žlahtnost, ki se bosta odražala v veličini tega naroda za prihodnje dobro vseh.

18. Očitno potem te strasti ne znamo izražati in navzven delujemo bolj zadržani, kot smo v resnici?

Morda res, vendar imamo na vseh ravneh izredne dosežke – v medicini, znanosti, podjetništvu. Torej strastni smo. Morda nismo dovolj pogumni, da bi sledili strasti poželenja in erotike kultivirano in spoštljivo. Morda mislimo, da nam nekdo drug pripada, ne da bi se trudili zanj. Morda zamenjamo jezik moči za jezik ljubezni, se odpovemo srčnosti na račun hladne racionalnosti. In potem se čudimo, da smo impotentni, ne glede na spol.

19. Še vedno smo večinoma navajeni uspešnost povezovati prej s hladnim razumom in logiko kot z dušo in ljubeznijo?

Razum je le orodje za obvladovanje strasti. Vendar, ko ga uporabljamo za zatiranje strasti in čustev, se obrne proti nam. Naenkrat začnemo izgubljati koncentracijo in svet čutnosti se začne javljati vse pogosteje.

20. Kaj je za vas ultimativni dosežek?

Brez dvoma sposobnost predaje principu ljubezni, brez varnostnih mrež. Mislim, da če smo pametni, delavni in sposobni, ni težko uspeti v klasičnem smislu. To zmore prav vsak. Redki pa sledijo glasu duše in barvi srca. Kajti tisto, po čemer nas presoja vesolje, sta lahkotnost naše duše in moč našega srca.

TEKST Vesna Fister 

Sorodni članki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri