Trentemoller, zunaj meja znanega

  • 09.02.2017

Če spremljate televizijsko serijo Halt and Catch Fire o računalniški revoluciji in nastanku interneta v osemdesetih, potem morebiti poznate znamenito glasbeno uverturo, ki se na trenutke sliši kot zvokovna mešanica Depeche Mode in Pet Shop Boys.

(Foto: Profimedia)

Pod to elektronsko melodijo, ki je na začetku vsakega dela serije slišimo le 30 sekund in je le košček čisto pravega singla, je podpisan danski producent in multi­inštrumentalist Anders Trentemoller (www.trentemoller.com), bržda najtežje kategoriziran ustvarjalec elektronske glasbe trenutno na sceni. Trentemoller, ki sredi februarja pride tudi v Center urbane kulture Kino Šiška, se namreč vsake melodije loti kot novega eksperimenta. Ne verjame v tisto, kar je preverjeno in poznano, kot tudi ne v žanrske opredelitve, ampak vedno znova snuje neslutene preplete elektronike in ambien­tala, minimala in tehna, alternative in sintesajzerskih elementov. Zdaj je 42-letni gospodič na promocijski turneji svojega lanskega, sicer četrtega studijskega albuma Fixion, na katerem vokalno gosti celo Jehnny Beth (originalno Camille Berthomier), sicer v Franciji rojeno pevko angleškega rok benda Savages. To nikakor ni presenetljivo – Trentemoller je nekje globoko v duši alternativec, ki je sčasoma prestopil v svet elektronske glasbe, saj se je v devetdesetih sprva koval kot producent različnih neodvisnih rok projektov. Danes, poznan kot glasbeni deviant, ki tava na robovih različnih žanrov in se z vsakim novim korakom le še dodatno upira vsakršni umestitvi, pa je Trentemoller poseben tudi v svojih nastopih v živo. Ti so vedno presenetljivi, zgovorni, večdimenzionalni in tematsko nenavadni. Zato je prav, da Fixion doživite v živo.

Doma v remiksih in filmih

Vedno v interakciji z drugimi ustvarjalci tako na področju glasbe kot tudi vizualne umetnosti je Trentemoller pomemben akter tudi v svetu remiksov. Na svoj način je interpretiral že številne glasbene hite in sodeloval z glasbenimi veljaki, kot so Depeche Mode, Franz Ferdinand, Modeselektor in UNKLE. Svoj pečat pa je pustil tudi v filmu. Njegove stvaritve, ki se odlično prilegajo v filme, so uporabili mnogi hollywoodski filmarji, celo Oliver Stone za film Savages, Pedro Almodovar za The Skin I Live In in Jacques Audiard za ključno sceno v filmu Rust & Bone.

Kdo: Trentemoller
Kdaj: 13. februarja
Kje: Kino Šiška, Ljubljana

Sorodni članki