Kri, lateks in pošasti, prihaja peto nadaljevanje vampirske sage Podzemlje

  • 10.01.2017

Tudi nas je ob prvem napo­ved­niku že pete inštalacije vampirskega akcijskega ravsa Podzemlje najprej presenetilo, da to filmsko serijo še vedno snemajo.

(Foto: Profimedia)

10 fotografij v galeriji

Prvič smo jo gledali leta 2003, ko so bili vampirji v Armanijevih oblekah in Kate Beckinsale v tes­no oprijetem lateksu kot slastna mešanica erotičnega in fantazijskega. Že nekoliko izpeta zgodba o vampirjih in volkodlakih je v tej moderni preobleki preprosto delovala. Ni bila revolucionarna, je pa ustvarila zajetno maso oboževalcev, ki so zvesto čakali na nadaljevanja. Ta so za drugim prihajala z nekaj leti vmes­nega premora, in medtem ko se je sprva še zdelo, da bo to lahko pristna, brutalna vampirska saga, je Podzemlje nenadoma začelo postajati klon samega sebe. Kljub temu je film dosegel manjši kultni status; že zato, ker je ostal zvest pravi formi vampirjev kot pošasti, pa čeprav se je pripoved z novimi deli razvijala le z odstopanji pri tem, komu je odletela glava in kateri mega vampir se je na novo izpridil in bil zato primoran za vselej končati svojo teatralno vladavino.

Vmes je sagi Somrak uspelo vampirje spremeniti v fukatožne najstnike in nenadoma je za vse starejše od 14 let postalo nadvse neprimerno gledati karkoli vampirskega. A Podzemlje to razume kot dodaten izziv in se nadeja, da bodo vampirjem povrnili nekdanjo slavo. Pot do tega razkritja v novi inštalaciji PODZEMLJE 5 (Underworld: Blood Wars) pa je očitno spet v pogrevanju dobre stare zgodbe. Vampirji in volkodlaki se še vedno grdo gledajo, le da so tradicionalno vojno nadgradili v krvno vojno. Tako enim kot drugim nadvse dišijo hibridi, mešanci obeh vrst, ki se bohotijo s supermočmi. Ena teh genetskih presežkov je tudi hčerka ustaljene protagonistke Kate Beckinsale v vlogi seksi sejalke smrti Selene, odete v nesporno fetišistična oblačila, hja, kot dokaz, da so štirideseta resnično nova dvajseta (ali pa je Kate odkrila eliksir večne mladosti). Ob lahkotno izpeti zgodbi ima peto Podzemlje manjšo novost, ki se skriva za kamero. To je prva inštalacija te serije, ki jo je režisersko izpeljala ženska. Anna Foerster, sicer mojstrica specialnih učinkov, ki je izkušnje nabirala vrsto let ob boku eminentnega Rolanda Emmericha. Z njim je sodelovala pri bolj ali manj vseh njegovih filmih, vse od Dneva neodvisnosti leta 1996. Zdaj je imela kot režiserka edinstveno priložnost, da je sicer močno žensko junakinjo v Podzemlju ukrojila nekoliko bolj po žensko. Se pravi, da ni ves čas obremenjena s tipi in njihovimi genetskimi težavami, ampak z dvema natančno namerjenima pištolama kroji svojo lastno usodo. Kar je precej nehollywoodsko, ker Hollywood tako zelo nerad podpira filme z ženskimi junakinjami (po njihovih excel tabelah imajo namreč nižje zaslužke kot filmi z moškimi junaki), tiste, ki jih, pa običajno sili, da se ženske v njih nenehno ukvarjajo le z moškimi. Tako je Kate v latek­su v prejšnjih Podzemljih zaljub­ljeno branila prvega hibrida in slepo verjela v očetovsko vlogo antičnega vampirja (ki mu potem njen fant uporniško odbije glavo), zdaj pa se bojuje samo zase in svojo hčerko.

Peto Podzemlje prihaja v istem časovnem obdobju kot nova nastavitev Nevidnega zla (Resident Evil), kjer prav tako po pošastih udriha močna ženska junakinja (vedno eksotična Milla Jovovich). Oboževalci fantazij bomo kakopak gledali oba filma. In občudovali obe junakinji. Ob tem pa spregledali, da je pri fantazijskih akcijah, pa naj bodo o vampirjih ali postapokaliptičnih zombijih, zgodba včasih primorana vsaj tu in tam počakati na klopi za rezervne igralce.

  • Peto Podzemlje ni zadnje – soavtor sage Les Wieseman je namreč že potrdil snovanje šestega dela, v katerem bomo spet občudovali sloko Kate Beckinsale kot sejalko smrti Selene.

TEKST Darjo Hrib
FOTO Profimedia

Sorodni članki