Za prave ljubitelje

  • 14.05.2010

Recesija ali ne, ekologija ali ne – športni avtomobili so vedno v modi. Tako vsaj kažejo njihove prodajne številke. Nočejo in nočejo izumreti in ponudba se le veča.

(Foto: Porsche)

4 fotografije v galeriji

Res je, vedno več je takšnih, ki niso le hitri, ampak tudi ekološki (tudi pri Porscheju so na cesto oziroma stezo postavili dirkaški hibrid, 911 GT3 R hybrid). A ena stvar se že dolgo ni spremenila: večina njihovih lastnikov jih nikoli ne uporabi tako, kot se spodobi, nikoli ne iztisnejo iz njih vsega, kar zmorejo.

Nekaterim proizvajalcem je za to vseeno, čisto zadovoljni so, če njihovi kupci s svojimi avtomobili paradirajo po Monte Carlu ali Rodeo Drivu. Spet druge znamke pa, denimo, skrbijo za to, da čim več kupcev spozna, kaj avto zmore, in se tudi nauči, kako ga varno pripeljati do meja zmogljivosti. Ena takšnih znamk je tudi Porsche. Porschejevi treningi so dobro organizirani.

Začne se pri osnovah, katerim sledi Porsche Sport Driving School. Najprej začetniški Warm up (ogrevanje) za okoli 800 evrov, za katerega ne potrebujete nobenega predznanja na dirkališču ali brezpotjih. Sledi Precision z naprednejšimi vsebinami in večjimi hitrostmi, ki stane okoli 1200 evrov. Precision je tudi druga oziroma zad­nja stopnja treninga na brezpotjih, obenem pa prva na ledu treninga Camp Alpine, za katerega boste odšteli dva tisočaka v avstrijskih Alpah, ali Camp4, ki stane precej več, dva tisočaka v Avstriji ali tri in pol na Finskih zaledenelih jezerih.

Sledi stopnja, imenovana Performance, na kateri vas bodo naučili biti hitri na stezi (za 1500 evrov) oziroma na ledu (Camp4S za štiri tisočake, seveda spet na Finskem). Za konec še stopnja Master, pri kateri boste tako na stezi kot na ledu deležni dirkaških tehnik, namenjena pa je popolnemu obvladovanju avtomobila pri vseh hitrostih (1700 evrov na dirkališču, pet tisočakov za Ice Force na Finskem).

In kako poteka trening Ice Force? Za pet tisočakov ne dobite le tridnevne ­nastanitve v hotelu blizu Ivala na Finskem, kakih 300 kilometrov severno od polarnega kroga (savna je v vsaki sobi), temveč predvsem
tri dni neprestanega treninga za volanom različnih porschejev, seveda večinoma štirikolesno gnanih. Celoten program smo zgoščeno, v enem samem dnevu, preizkusili tudi za Playboy.

Začeli smo s panamerami 4S PDK, štirikolesno gnanimi petmetrskimi in dvotonskimi limuzinami s krepkim osemvaljnikom pod motornim pokrovom. Po 180 žebljev v vsaki gumi je bilo ravno dovolj, da se je panamera iz več kot dvotonske petmetrske limuzine prelevila v zlahka drseč športni avto. Zaradi mase je treba razmišljati malce vnaprej, a kljub temu je stvar zabavna.

Še bolj zabavna je bila naslednja postojanka, sredinsko motorizirani in zadaj gnani cayman S z nekoliko ožjimi gumami. Zlahka obvladljiv, igriv, z živahnim zadkom, natan­čnim volanom, hitrim menjalnikom in med vsemi v dnevu se je izkazal za najbolj naklonjenega zabavi na snegu. No ja, skoraj. Prvak je še vedno 911 turbo. Štirikolesno gnani superšportnik je sicer nekoliko manj igriv od caymana, a veliko hitrejši ... Seveda nista manjkali niti štirikolesno in zadaj gnani klasiki, 911 carrera S in carrera 4S.

Se izplača porabiti pet tisoč evrov za takle tečaj? Če si lahko privoščite 100 tisočakov za avto, tudi teh pet (ali le slab tisočak za kakega od bolj začetnih treningov) ne bi smelo biti težava. Zlasti zato, ker boste svoj avto po takšnem tečaju gledali s povsem drugačnimi očmi.

Dušan Lukič

Sorodni članki